Prehľad cookies

FAQ — Tu nájdete odpoveď na svoje otázky ohľadom potlače

Otázky o potlači darčekov a oblečenia sa zvyčajne opakujú. Pripravili sme preto kompletný a prehľadne rozdelený zoznam odpovedí na tie najčastejšie z nich. Takmer určite nájdete odpoveď na to, čo vás zaujíma, práve tu.

1. Všeobecne o potlači – technológia, dizajn a starostlivosť o produkty

Aké druhy potlače poskytujete? Ako zistím, ktorý druh si vybrať?


Na Puppynator.sk poskytujeme viacero typov potlače a stále pridávame nové.


V súčasnosti nájdete tieto základné druhy potlače: DTF (Direct to Foil), DTG (digitálna tlač), Flex potlač a Sublimačná potlač – tieto štyri druhy potlače ponúkame už pri objednávke od 1 ks.


Ďalšie druhy potlače ponúkame pri objednávke od 100 ks, ide o rôzne druhy špecializovanej potlače: Matná potlač, Reflexná potlač, High-density potlač (tzv. 3D potlač), Chameleón efekt potlač, Metalická potlač a Puff Emboss potlač. Ponúkame aj vyšívanie na oblečenie – výšivku.


V online Kreátore sme preddefinovali druhy potlače podľa toho, aký motív si zvolíte na oblečenie či predmet. Túto preddefinovanú potlač si však môžete zmeniť v okne s názvom Farba a typ potlače.


O tom, ako jednotlivé druhy potlače fungujú a na aké typy produktov a povrchov sú vhodné, sa viac dozviete v tomto detailnom Sprievodcovi technológiami potlače

.

Zistíte tam:


  • Všetko o jednotlivých typoch potlače
  • Ako si zvoliť správny typ potlače
  • Výhody a nevýhody jednotlivých typov
  • Ako približne vyzerajú jednotlivé druhy potlače

Prečo ponúkate niektoré druhy potlače až pri objednávke od 100 ks?


Je to jednoduché – pri špeciálnych druhoch potlače je potrebné najprv vytvoriť matrice s dizajnom, čo je finančne náročnejší proces. Pri objednávke pod 100 ks sa nám ani zákazníkom proste neoplatí. To platí aj pre naprogramovanie dizajnu pre výšivky.


Čo je to online Kreátor a ako funguje?

Online Kreátor je naše intuitívne a interaktívne online štúdio, v ktorom si hravo vytvoríte dizajn presne podľa vás. Nemusíte byť grafik ani nepotrebujete byť technicky zdatný – online Kreátor je tu preto, aby si každý mohol vytvoriť svoj vlastný motív za pár minút.


V online Kreátore si zvolíte všetko, čo potrebujete – od veľkosti, farby a počtu kusov produktu až po jeho samotný dizajn. Online Kreátor naviac obsahuje stovky predvolených motívov – môžete ich ponechať v pôvodnom stave, alebo ich do istej miery upraviť. Vďaka tomu bude návrh vášho vlastného dizajnu hračka, aj keď vás práve nekope múza.


  • Vyberať produkt, ktorý chcete potlačiť (darček alebo oblečenie)
  • Vybrať farbu, veľkosť a počet kusov daného produktu
  • Vytvárať a vytvoriť nápisy
  • Vyberať z rôznych druhov písma a špeciálnych grafických efektov pre nápisy
  • Vyberať a prispôsobovať si predvolené motívy z našej kolekcie
  • Nahrávať fotografie či iné obrázky a upravovať ich
  • Dať nechať odstrániť pozadie
  • Vytvárať dizajny pre skupiny alebo družstvá – dizajny s menami a číslami
  • Vidieť, ako bude výsledný produkt vyzerať

Aký má byť formát a kvalita fotografie, aby výsledok vyzeral k svetu?

Vo všeobecnosti platí, že čím vyššia kvalita fotografie, loga alebo obrázka, tým lepšie.


Pre najbežnejšiu veľkosť obrázka na tričku (300 x 350 mm pri veľkosti XL) je ideálna veľkosť nahratej fotografie či obrázka 3543 x 4134 px a 300 dpi. Pre menšie obrázky (100 x 50 mm) – napríklad firemné logo na hrudi stačí veľkosť 1181 x 591 px a 300 dpi.


Podporované súbory sú PNG, JPG, BMP a ich veľkosť nesmie presiahnuť 10 MB.


Pokiaľ potrebujete z fotografie alebo obrázka odstrániť pozadie, spravíme to za vás za symbolických 5 eur.


Dokážete z fotky odstrániť pozadie?

Áno. Túto službu poskytujeme za symbolických 5 eur. Myslite však, prosím, na to, že v ojedinelých prípadoch môže odstránenie pozadia predĺžiť dodanie tovaru o jeden deň.


Našla/našiel som si dizajn na internete, ale v online Kreátore taký nemáte. Viete ho vytvoriť, keď vám pošlem fotku?

Nie, dizajny dodatočne nevytvárame. V online Kreátore sú stovky motívov a ak ste si na internete či inde našli taký, ktorý v ponuke nemáme, nemôžeme vám ho dodatočne vytvoriť. Odporúčame vám v takomto prípade vytvoriť si podobný dizajn prostredníctvom kombinácie písma alebo obrázkov – v online Kreátore dokážete robiť zázraky.


Dokážete potlačiť akékoľvek obrázky a všetky farby?

Rýchla odpoveď je: Áno, predvolenými technológiami DTG a DTF vytlačíme v podstate všetko. Týmito technológiami tlačíme aj všetky predvolené obrázky v online Kreátore. Ostatné technológie sú vhodné skôr na menšie dizajny ako napríklad logo, vektorovú grafiku a väčšie objednávky. Aby ste však presnejšie zistili, ktorý typ potlače je vhodný pre váš konkrétny dizajn, prečítajte si viac v Sprievodcovi technológiami potlače. Niektoré druhy potlače sú totiž pre niektoré motívy vhodnejšie než iné.


Čo ak mi online Kreátor „neberie“ niektoré znaky v mojom nápise (napríklad mäkčene, dĺžne, grafické emotikony)? Viete mi nápis prepísať tak, ako potrebujem?

Niektoré z ponúkaných fontov (druhov písma) neakceptujú interpunkciu, resp. nepracujú so všetkými znakmi, ktoré obsahuje slovenská interpunkcia. Ak preto vytvárate dizajn, v ktorom vám niektoré požadované znaky nezobrazuje, budete si jednoducho musieť zvoliť iný font. Druhou možnosťou je, že si napíšete požadované slovo či nápis akýmkoľvek fontom ktorý sa vám páči, a dĺžeň či mäkčeň si spravíte dodatočne v inom fonte. Potom ho už len presuniete nad písmeno, kde sa má nachádzať. Dodatočné úpravy grafických návrhov (okrem odstránenie pozadia z fotky či obrázka) nerobíme.


Ako mám prať produkty s potlačou? Môžem ich žehliť?

Vždy odporúčame produkty pred prvým nosením oprať na 30°, chemicky nečistiť ani nebieliť, nepoužívať aviváž. Produkty žehlite prevrátené – potlačou dovnútra. Prvé opratie na 30° sa odporúča, aby sa odstránil frame z pretreatmentu, čiže viditeľný „rám“ okolo potlače, prípadne zbytky adhéznych prvkov po hrane dizajnu. Po prvom opratí môžete tričko prať podľa návodu výrobcu, uvedeného na visačke. Vždy perte prevrátené, kvôli potlači.


Môžem si objednať aj tričko alebo predmet bez potlače?

Áno, aj to je, samozrejme, možné. Stačí, aby ste si zvolili produkt, a následne prešli rovno do košíka k objednávke.


Poskytujete aj nápady na dizajn? Môžete navrhnúť dizajn za mňa?

Síce neposkytujeme grafické návrhy na mieru, ale s nápadmi na dizajn vám radi pomôžeme! Môžete si vybrať zo stoviek predvolených motívov v online Kreátore a v prípade potreby ich ešte upraviť. Alebo načerpajte inšpiráciu priamo na našej domovskej stránke, kde máme tridsať tipov na tričká podľa záľub. V pätičke našej webstránky zase nájdete tipy na tričká podľa udalostí, napríklad Tričká podľa kalendára sviatkov a udalostí, Tričká na rozlúčku so slobodou, Tipy na gamerský merch a darčeky, Darčeky ku Dňu matiek a množstvo iných nápadov a návodov. Sme si istí, že vďaka tejto bohatej galérii nebudeš mať problém s vytvorením vlastného dizajnu.


Môžem si objednať vzorový kus?

Áno, odporúčame vám objednať si vzorový kus najmä v prípade, že sa chystáte na väčšiu objednávku – napríklad ak chcete potlačiť tričká pre družstvo. Najprv si navrhnite jeden kus, objednajte ho a keď sa vám bude pozdávať, môžete spraviť hromadnú objednávku.


Nenašli ste, čo ste hľadali? Všetko o potlači a materiáloch nájdete v Sprievodcovi druhmi potlače.


2. Ceny, zľavy, možnosti objednávky a platba

Aký minimálny počet kusov si môžem objednať?

Môžete si objednať produkty už od 1 ks, a aj v tom prípade získať zľavu 5 %, ak sa zaregistrujete. Jedinou podmienkou pre získanie tejto zľavy (okrem registrácie) je, že nenakupujete už zľavnený tovar.


Na čo slúži poznámka k objednávke? Dostane sa táto poznámka aj ku kuriérovi?

Poznámka k objednávke sa týka len výroby. Je to teda informácia pre nás, a neslúži pre kuriéra. Kuriér vám však zavolá vždy pred doručením, takže počas tohto telefonátu mu upresníte vaše požiadavky, lokalitu a podobne.


Môžem získať na produkty zľavu?

Áno, a to už pri objednávke 1 ks. Potrebujete sa len zaregistrovať – po registrácii totiž získate zľavu 5 %. Okrem toho pre vás máme zľavy za množstevné objednávky. V tomto prípade môžete získať zľavu až do výšky 40 %, čo je celkom významný rozdiel oproti pôvodnej cene. Jedinou podmienkou pre získanie zľavy (okrem registrácie) je, že nenakupujete už zľavnený tovar.


Ak si u nás objednávate viac ako 150 produktov, celkovú zľavu vám vypočítame na vyžiadanie.


Okrem toho získavate dopravu zdarma pri každej objednávke nad 80 eur.


Na všetko o skupinových zľavách vám odpovie podrobný Sprievodca množstevnými zľavami.


Dá sa tovar objednať aj telefonicky alebo e-mailom?

Nie. Je to hlavne preto, aby bolo pre vás jednoduchšie vytvoriť si a objednať vaše oblečenie či darček – vďaka online objednávke sa vyhnete zložitým formulárom, ktoré by ste museli vypĺňať. Podľa zákona totiž pre účely objednávky potrebujeme: súhlas na spracovanie osobných údajov, súhlas na použitie vami vytvoreného dizajnu (grafiky) pre potlač a súhlas s obchodnými podmienkami.


Objednávky preto môžete vytvoriť a zaplatiť len na stránke Puppynator.sk (ak sa nejedná o objednávku s platbou na dobierku - v takom prípade platíte pri doručení kuriérovi). Proces objednávky je však jednoduchý a navyše vám s ním radi pomôžeme, takže sa niet čoho obávať.


Aké sú možnosti platby za objednaný tovar?

Zaplatiť môžete viacerými spôsobmi od platby prevodom na účet alebo platby kartou online cez služby ako PayPal, ApplePay alebo GooglePay až po platbu Bitcoinom a aj klasickú platbu na dobierku. Odporúčame vám pozrieť si prehľadný Rozpis platobných možností, kde sú detailnejšie rozobrané špecifické podmienky pre jednotlivé druhy platieb.


Ako viem, či moja platba prešla a objednávka bola úspešná?

O tom, či bola vaša objednávka úspešne prijatá a spracovaná, vám pošleme potvrdzovací e-mail na adresu, ktorú ste zadali v objednávkovom procese.


Vyžadujete potvrdenie objednávky zákazníkom pri platbe na dobierku?

Áno. V takomto prípade dostane zákazník automatickú SMS správu so žiadosťou o potvrdenie objednávky. Až po tomto potvrdení bude overená objednávka zaradená do výroby.


Môžem upraviť dizajn aj v prípade, že objednávka je už odoslaná?

Áno, ale musíte konať rýchlo. Objednávku totiž môžete upraviť iba pokiaľ váš tovar ešte nie je vo výrobe.


V predošlej objednávke som zabudol/la na jeden produkt, a tak som vytvoril/a ešte jednu objednávku. Môžete mi objednávky zlúčiť?

Žiaľ, technicky to nie je možné. Ak ste objednávku ešte neuhradili, radšej vytvorte novú objednávku so všetkými produktami, a my vyrobíme iba tú objednávku, ktorú uhradíte.


Ak ste objednávku už uhradili online platobnými metódami, no ešte nie je vo výrobe, napíšte nám. Objednávku vieme zrušiť a platbu refundovať, takže budete môcť zadať novú ojednávku so všetkými potrebnými produktami.


Nenašli ste, čo ste hľadali? Tu nájdete viac otázok aj odpovedí o cenách, zľavách, objednávkach a platbe, prípadne sa pozrite na podrobný návod, ako vyplniť objednávku.

3. Dodanie tovaru, možnosti dopravy, poštovné

Ako zistím, čo sa deje s mojou objednávkou po zaplatení?

Pokiaľ ste sa pred alebo počas nákupu zaregistrovali na Puppynator.sk, stav vašej objednávky môžete jednoducho sledovať po prihlásení do vášho účtu v sekcii Moje objednávky. O tom, že objednávka je už spracovaná a produkt odišiel na adresu, ktorú ste zadali ako adresu doručenia, vám navyše pošleme potvrdzovací e-mail.


Ako viem, kedy mi produkt príde domov, resp. na adresu, ktorú som zadal/a?

V deň doručenia vám prepravná spoločnosť pošle SMS alebo e-mailovú notifikáciu s presným časom doručenia. Kým je produkt u vás, trvá to zvyčajne 5 pracovných dní. V letnej sezóne a predvianočnom období sa však táto doba môže predĺžiť – vo všeobecnosti preto odporúčame objednávať produkty s dostatočným predstihom.


Koľko stojí poštovné, resp. aká je cena za dopravu?

Pri objednávke nad 80 eur poštovné neplatíte – je zdarma. Vo všetkých ďalších prípadoch závisí cena poštovného od spoločnosti, ktorej služby si vyberiete. Kompletný prehľad cien poštovného nájdete tu.


Garantujete doručenie?

Keďže nie sme prepravcom, nemôžeme vám garantovať doručenie na daný čas ani doručenie všeobecne. Vieme však zabezpečiť výrobu tak, aby bol produkt pripravený na doručenie podľa štandardnej doručovacej doby prepravcu. Garantovať čas doručenia by ale bolo ovplyvňovanie externej prepravnej spoločnosti, a to je nad naše sily.


Pokiaľ však chcete doručenie s garanciou, môžete si v objednávkovom procese zvoliť doručovaciu službu DHL Express. V takom prípade bude cena za poštovné vyššia, ale váš tovar budete mať doma do 3 pracovných dní. Garantovane.


Môžem si tovar vyzdvihnúť osobne?

Nie, tovar nie je možné vyzdvihnúť si osobne, iba výberom niektorej z prepravných spoločností.


Do akých krajín doručujete?

Doručujeme na Slovensko a do Česka, Nemecka, Rakúska a Chorvátska. Ak však chcete tovar prijať v niektorej z týchto krajín, musíte objednávku spraviť na stránke danej krajiny.


Nenašli ste, čo ste hľadali? Tu nájdete viac otázok aj odpovedí o spôsobe dodania a doprave.

4. Reklamácia a vrátenie tovaru

Môžem reklamovať objednaný tovar?

Samozrejme. Hoci to býva pomerne ojedinelé, môže sa stať, že s niečím nebudete spokojní. V tom prípade môžete tovar reklamovať. Každá reklamácia sa riadi naším Reklamačným poriadkom.


Ako postupovať v prípade reklamácie tovaru?

Z reklamácie nerobíme vedu a schvaľujeme 100 % žiadostí, v prípade ktorých je jasné naše pochybenie. Najrýchlejší spôsob, ako reklamovať tovar, je jednoducho odfotiť chybný produkt a fotografiu pripojiť do e-mailu spolu s číslom objednávky, v ktorom nám opíšete vadu tovaru. Následne tento e-mail pošlite na helpdesk@puppynator.sk.


Pred objednávkou a reklamáciou vám odporúčame prečítať si kompletný Reklamačným poriadkom

.

Aké sú najčastejšie dôvody reklamácie?

  • Omylom sme vám odoslali nesprávnu veľkosť – čiže inú, ako ste si objednali.
  • Nedodali sme vám objednaný počet kusov, ale menej/viac kusov.
  • Nápis bez interpunkcie alebo chyba v nápise. Na chyby vo vami vytvorenom nápise vás dodatočne neupozorňujeme, preto, prosím, pred odoslaním objednávky svoj výsledný dizajn dôkladne skontrolujte. Ak potrebujete použiť v nápise špeciálne znaky ako mäkčene, dĺžne či iné, uistite sa, že vami zvolený font (druh písma) tieto znaky podporuje. My už dodatočne žiadny dizajn neupravujeme. Priestor v poznámke slúži vyslovene na organizačné veci – napríklad na to, že ide o urgentnú objednávku. Preto, ak si nie ste istí, či je dizajn v poriadku, radšej nás kontaktujte – to je najistejšie.

Čo neakceptujeme ako dôvod reklamácie?

  • Ak si vyberiete nesprávnu veľkosť
  • Neskoré dodanie – keďže doručovateľom je prepravná spoločnosť, a nie Puppynator.sk, doručenie nevieme garantovať.
  • Gramatické chyby alebo preklepy na potlač – do dizajnu, ktorý ste si vytvorili a objednali, už nezasahujeme.
  • Kvalitu potlače obrázka/fotky v prípade, že obrázok či fotka, ktorú ste si zvolili, bola natiahnutá nad zelený indikátor kvality – v takom prípade tlačový rozmer presiahol reálny rozmer dodaného súboru, čo sa odrazí na kvalite, ako bledšie farby alebo menej ostré detaily.